Heesakkers Infra geeft gas: “WhatsApp-pilot groot succes!”
Na de succesvolle afronding van de Weg door de Rijpel in Helmond zet Heesakkers Infra er een tandje bij! Sinds begin dit jaar is de civiel aannemer lid van de T&G Groep, met Frank Bankers als nieuwe kartrekker. Inmiddels lopen er meerdere projecten in o.a. Liempde, Helmond en Veghel. Inclusief een mooi lijstje met frisse verhalen over WhatsAppen met bewoners en meedenken in de ontwerpfase.
Het projectteam aan het woord.

Er gebeurt van alles in Liempde hoor ik?
“Jazeker!” aldus Frank Bankers. “Een wijk in Liempde had last van wortelopdruk en dat zorgde mogelijk voor onveilige situaties. De gemeente is hier mee aan de slag gegaan. Omdat deze desbetreffende wijk prioriteit had moest er snel worden geschakeld. Zo snel zelfs, dat er geen tijd meer was om de gehele procedure te doorlopen en een onafhankelijk adviesbureau in te schakelen. Wij hebben dat voortraject op basis van wederzijds vertrouwen op ons genomen tot de raming in een soort mini-bouwteam.”
Dat was mogelijk omdat we binnen de T&G Groep snel schakelen en de combinatie groen en grijs kunnen bieden. Frank: “Er is een projectplan opgesteld en middels onze bedrijfsapp is het gemakkelijk om een nulmeting te doen ter plaatsen. Ook hebben we de tekeningen gemaakt en een projectteam opgesteld. Begin maart zijn we begonnen met de werkzaamheden.”
Wat bedoel je precies met MINI-bouwteam?
Frank: “Samen met de gemeente Boxtel en Leo van de Sande hebben we het gehele traject opgepakt. Wij zijn betrokken voor de praktische kijk en uitvoering, Leo als zijnde de adviespartij.”
“Dat werkte erg prettig!” vult Leo aan. “Niet alleen omdat de klik er is, maar vooral omdat we al in de voorfase een aannemer betrokken en snel konden schakelen.”
Iets met bomen rooien en WhatsAppen?
Frank: “Het rooien zelf spreekt voor zich. Hierna zijn nieuwe bomen in betere boomplaatsen aangebracht en wordt de bestrating weer vlak gelegd. We hebben een aantal oplossingen bedacht om het budget van de gemeente sluitend te maken. Bij dit soort projecten vind ik de communicatie veel belangrijker. Uiteraard onderling en met de nutspartijen, maar vooral met de bewoners.
We zijn gestart met een WhatsApp-pilot om te kijken of we zo sneller contact kunnen leggen met de buurt. Tot nu toe is dat een groot succes! Zo’n 75% van de buurt heeft zich aangemeld en krijgt van ons updates over de stand van zaken. Ook kunnen de bewoners direct vragen stellen aan het projectteam.
We krijgen veel positieve reacties en we voorkomen op deze manier problemen als de plannen iets wijzigen. Door een degelijke voorbereiding en transparante communicatie willen we klachten voorkomen voor de gemeente. Ik ben ervan overtuigd dat dat het verschil maakt; goede communicatie.”
“Door de communicatie op deze manier te organiseren komen de vragen vaak direct binnen waar ze horen: bij de aannemer,” vult Leo aan. “Hierdoor houden we de lijntjes extra kort en wordt de opdrachtgever niet onnodig opgezadeld met vragen die toch buiten moeten worden opgelost!”
Naar overzicht